Odkryj wyjątkowe właściwości masażu

Większość z nas bardzo pozytywnie kojarzy samo słowo "masaż". Zazwyczaj utożsamiamy to z dużym relaksem, odprężeniem i odpoczynkiem. Prawidłowo wykonany masaż faktycznie może przynieść niezwykłe ukojenie zmęczonym mięśniom i zrelaksować nas po ciężkim, stresującym dniu w pracy. I rzeczywiście, wielu ludzi już po pierwszym zabiegu z profesjonalnym masażem zaczynają odczuwać niesamowitą wręcz ulgę, zarówno fizyczną jak i psychiczną.

 

Masaż posiada całe mnóstwo interesujących zalet, co sprawia, że takie zabiegi bardzo powszechnie wykorzystywane są obecnie w szeroko pojętej rehabilitacji oraz w centrach odnowy biologicznej. Warto w takim razie odrobinę bliżej zapoznać się z najważniejszymi informacjami na temat technik masażu, bowiem taka wiedza może okazać się bardzo istotna dla każdego z nas. Większość ludzi wie, czym jest masaż, choć nasze wyobrażenia na jego temat często znacznie się od siebie różnią. Ciekawym przykładem jest na przykład masaż sportowy. Jego siła oraz intensywność zawsze musi być w pełni dostosowana do indywidualnych potrzeb danego sportowca oraz do charakterystyki dyscypliny, którą taka osoba akurat się zajmuje. Masaż ma tutaj wiele zadań. Powinien przede wszystkim powinien zapobiegać najróżniejszym zaburzeniom w prawidłowej pracy naszego organizmu które są dość częste w przypadku intensywnego i obciążającego całe ciało treningu, szczególnie przy sportach wyczynowych. Istnieje szereg zadań które powinien spełniać każdy prawidłowo wykonywany masaż sportowy. Ma przede wszystkim rozgrzewać zawodnika i przygotowywać go do zawodów czy treningu. Regeneruje organizm po wzmożonym wysiłku i przyśpiesza jego powrót do prawidłowego funkcjonowania. Pełni także funkcję leczniczą, bowiem za jego pomocą można skutecznie niwelować wszystkie kontuzje i urazy wynikające z charakterystyki sportu uprawianego przez daną osobę. Masaż sportowy ma doskonały wpływ przede wszystkim na tkanki oraz stawy w naszym ciele. Świetnie działa także na zdrowie naszej skóry, tkanki łącznej, mięśni, układu krążenia i układu nerwowego. Poprawia dodatkowo przemianę materii. Masaż sportowy można podzielić na kilka podstawowych rodzajów. Pierwszym z nich jest masaż przedwysiłkowy, inaczej startowy. Podstawowym jego zadaniem jest rozluźnienie i rozgrzanie mięśni przed wysiłkiem. Masaż taki znacznie zwiększa także elastyczność naszych stawów, co dla sportowców jest bardzo istotną rzeczą. Należy wykonać go około 10-15 minut przed rozpoczęciem takiego wysiłku. Jego długość może być oczywiście bardzo zróżnicowana, ale zazwyczaj nie powinien trwać dłużej niż 10 minut.

 

Następnym rodzajem jest masaż powysiłkowy, nazywany także międzystartowym. Jego głównym celem jest skrócenie czasu jaki organizm potrzebuje na regenerację po intensywnym wysiłku. Dzięki niemu organizm zawodnika może znacznie szybciej wrócić do prawidłowego funkcjonowania i osiągnąć stan wyjściowy, czyli taki, jak w momencie przed rozpoczęciem treningu. Pozwala on na znaczną poprawę rozprowadzania krwi, przede wszystkim limfy; dzięki niemu zwiększa się także powysiłkowe napięcie mięśni. Ostatnim rodzajem jest masaż treningowy, któremu poddawani są zawodnicy ze szczególnymi obciążeniami treningowymi. Powinien on być szczególnie istotny dla tych zawodników, na których ciąży duża presja na osiągnięcie jak najlepszego wyniku.

Autorzy portalu

logo-footer

Strona poświęcona dwóm pasjom, które są obecne w naszym życiu :) Od dawna jest nią sport, a dopiero od kilku miesięcy - podróże! :) Zapraszamy Was do wspólnej wyprawy po zdrowie  i piękne wspomnienia!

Często czytane

Jaki sport dla osób, które mają za sobą choroby układu sercowo -...
Ćwiczenia ze stomią
Wysiłek fizyczny a zdrowie serca

Pogoda w Indonezji - jaka pora jest najlepsza na podróż?
Religia w Indonezji
Autostop w Indonezji? Czemu nie!
© Copyright czarterpartner.pl All Rights Reserved.