Masaż sportowy

Nieodłącznym elementem każdego treningu podejmowanego przez sportowców jest masaż sportowy. Nie trudno wskazać w jego przypadku cechy, które bardzo silnie łączą go z masażem klasycznym. Tym, co go odróżnia, jest użycie dużo większej siły oraz energii do jego wykonania. Masaż sportowy jest obowiązkowym elementem odnowy biologicznej, która zawsze znajduje się w profesjonalnie prowadzonych programach treningowych. Jego korzyści trudno nie docenić. Masaż sportowy skutecznie zmniejsza ryzyko kontuzji, sprawia, że szybko znikają objawy przetrenowania, pomaga zrelaksować się mięśniom, skutecznie je rozgrzewa, chroni przed zakwasami, które nieraz mogą pojawić się po ćwiczeniach.

 

Masaż sportowy, który obejmuje całe ciało, jest bardzo podobny do masażu izometrycznego. Jego podstawowym celem jest odbudowanie masy mięśniowej oraz doprowadzenie do takiej sprawności, która miała miejsce przed powstawaniem urazu. Masaż sportowy – rodzaje Masaż sportowy to pojęcie o charakterze ogólnym, które ukrywa kilka odmian masaży. Wykonywać można go w przerwach między zawodami. Często stosowany jest również bezpośrednio przed mającym odbyć się za chwilę wysiłkiem fizycznym. Wyróżnia się następujące rodzaje masażu sportowego: Masaż kondycyjny – pozwala on skutecznie podtrzymać kondycję w czasie, który określa się mianem martwego sezonu, a więc wtedy, kiedy nie odbywają się żadne zawody. Sprawia, że mięśnie nie tracą swojej elastyczności; Masaż treningowy przeznaczony dla osób uprawiających takie sporty, jak tenis, pływanie, lekkoatletyka, kolarstwo – w czasie jego trwania mięśnie są dość silnie ugniatane. Nie należy wykonywać go później niż maksymalnie pięć godzin po zakończeniu aktywności fizycznej; Masaż przed zawodami – wykonuje się go przynajmniej na dwa dni przed planowanym startem. Pozwala on nie tylko wzmocnić mięśnie, ale również skutecznie je rozluźnia; Masaż restytucyjny – masaż ten pozwala rozluźnić mięśnie w trakcie trwania zawodów. Skutecznie poprawia krążenie krwi, sprawia, że przyspieszeniu ulega przemiana materii; Masaż przedwysiłkowy – jego zadaniem jest uzupełnienie rozgrzewki. Ma przygotować całe ciało do wysiłku fizycznego, który czeka je za chwilę; Masaż międzywysiłkowy – wykonywany wtedy, kiedy w czasie zawodów ma miejsce przerwa. Jego celem jest podtrzymanie rozgrzania mięśni; Masaż powysiłkowy – pomaga szybciej regenerować się mięśniom po naprawdę intensywnym wysiłku. Jak wykonywany jest masaż sportowy? Przed masażem skóra musi zostać dokładnie oczyszczona. Należy ją więc umyć. Jeżeli na ciele znajdują się rany, przed masażem należy je oczyścić.

 

Pierwszym etapem masażu jest głaskanie. Kończy ono również masaż. Masażyści stosują również takie techniki, jak ugniatanie, opukiwania, uderzenia klaszczące oraz ruchy siekające. Masaż: chroni przed kontuzją; rozluźnia mięśni i rozgrzewa je; poprawia metabolizm; likwiduje skutki zbyt intensywnego treningu; przyspiesza krążenie krwi; pozwala na szybszą regenerację ciała.

Autorzy portalu

logo-footer

Strona poświęcona dwóm pasjom, które są obecne w naszym życiu :) Od dawna jest nią sport, a dopiero od kilku miesięcy - podróże! :) Zapraszamy Was do wspólnej wyprawy po zdrowie  i piękne wspomnienia!

Często czytane

Jaki sport dla osób, które mają za sobą choroby układu sercowo -...
Ćwiczenia ze stomią
Wysiłek fizyczny a zdrowie serca

Autostop w Indonezji? Czemu nie!
Zabytki Indonezji - co warto zobaczyć?
Bali - czy warto tam jechać?
© Copyright czarterpartner.pl All Rights Reserved.